Інформує:

Версія для друкуВерсія для друку
  1. Привітання з Днем незалежності України

 

Шановні співвітчизники!

 

Щиросердечно вітаю Вас з найбільшим державним святом

українського народу - Днем незалежності України!

 

Нехай це всенародне свято духмяним серпневим запахом українського хліба принесе у Ваші родини здоров’я та сімейний затишок, тепло і нові творчі здобутки, мир та злагоду, добробут і достаток!

Хай добром та щастям колоситься життєва нива, а руки і розум прикладуться до розбудови неньки України в ім’я її процвітання та могутності!

 

 

З повагою Олександр КОЛОМІЄЦЬ,

начальник Лубенського управління

Головного управління ДПС у Полтавській області

 

 

2. Нововедення,

запроваджені Законом № 466, щодо податку на додану вартість

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ

№13axЗакон України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) запровадив зміни щодо реєстрації платників ПДВ.

Зокрема, скорочено строк подачі заяви про добровільну реєстрацію: заява подається за 10 календарних днів до початку податкового періоду замість 20, як було до 23 травня 2020 року.

Так, згідно з пунктом 183.7 статті 183 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) заява про реєстрацію особи як платника податку подається до контролюючого органу виключно засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Разом з тим суб'єкти господарювання (новостворені) можуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватися як платники податку під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця. Тоді, відповідна заява або відомості передаються до контролюючих органів у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

У реєстраційній заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника податку. Щодо таких заяв або відомостей перебіг триденного строку їх розгляду контролюючими органами розпочинається з дати їх надходження до контролюючого органу, правила, порядок та строки розгляду є такими самими, як і для реєстраційних заяв, поданих до контролюючого органу безпосередньо.

Перереєстрація у зв'язку із зміною найменування (крім перетворення) прізвища, імені та по батькові платника податку, який включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, здійснюється контролюючим органом без подання заяви платником податку на підставі відомостей з цього Єдиного державного реєстру, тобто без подання заяви платником ПДВ (пункт 183.15 статті 183 Кодексу).

Перереєстрація, яка здійснюється у зв’язку з перетворенням, проводиться на підставі заяви платника ПДВ. Якщо такий платник, утворений шляхом перетворення, не подав у встановлений строк заяви для перереєстрації, його реєстрація платником ПДВ анулюється відповідно до статті 184 Кодексу.

 

З метою спрощення адміністрування ПДВ, застосування єдиного підходу до формування показників звітності та їх відображення в інформаційних системах ДПС для податкової  звітності з ПДВ Законом № 466 скасовується квартальний звітний період, який застосовувався платниками єдиного податку. Натомість, запроваджується єдиний для всіх категорій платників звітний період – місяць.

 

Останнім квартальним звітним періодом буде ІІ-й квартал 2020 року (останній день

подання такої звітності – 10 серпня 2020 року).

Починаючи з 1 липня 2020 року всі без виключення платники податку, в тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, будуть подавати податкову декларацію щомісячно.

Від’ємне значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, обчислене платниками податку в податкових деклараціях з ПДВ за ІІ-й квартал 2020 року, переноситься до декларацій за липень 2020 року, кінцевий термін подання якої – 20 серпня 2020 року.

 Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

 

3. З 1 серпня 2020 року у фіскальному чеку необхідно зазначати

код УКТ ЗЕД підакцизного товару

 

                   Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській повідомляє, що з 01.08.2020 року суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, зобов’язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

                  Відповідні зміни  внесені до п. 11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР  Законом України від 20.09.2019 №128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128), який набирає чинності 01.08.2020.

               Підакцизні товари (продукція) - це товари за кодами згідно з  УКТ ЗЕД на які Податковим Кодексом України (далі - ПКУ) встановлено ставки акцизного податку - пп. 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

              До підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; пальне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; електрична енергія (п. 215.1 ст. 215 ПКУ).

             У разі проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмних РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості до суб’єктів господарювання, за рішенням контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 7 ст. 17 Закону №265 (у редакції Закону № 128)).

 

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

4. Про перерахування податку на доходи фізичних осіб

 

Підпунктом 14.1.30 п. 14.1 ст. 14 ПКУ передбачено, що поняття «відокремлені підрозділи» для розділу IV ПКУ вживаються у значенні, визначеному Господарським кодексом України (далі - ГКУ).

Згідно зі ст. 55 ГКУ суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. При цьому зазначені суб'єкти мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

Порядок сплати (перерахування) податку на доходи з фізичних осіб до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої податок на доходи з фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі - БКУ).

Статтею 64 БКУ визначено, що податок на доходи з фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються працівникам такого суб'єкта господарювання.

Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов'язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних кодів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів (п.п. 168.4.4, п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місце проживання (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування, або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку), у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300 (зі змінами, далі - Порядок).

Підпунктом 7.1 п. 7 Порядку визначено: якщо відповідно до законодавства в платника податків, крім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

Отже, якщо юридична особа створює підрозділ із використанням праці найманих осіб за місцезнаходженням (розташуванням) на іншій території, ніж така юридична    особа, і не уповноважений нею нараховувати (сплачувати) податок на доходи з фізичних осіб, то цей податок, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу.

                                                                                      Лубенське управління

                                                                                                      ГУ ДПС у Полтавській області

 

5. Повідомляйте ДПС про сплату за ліцензію – інакше її анулюють

 

         Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області   інформує, що відповідно до ст. 16 Закону України від 19.12.1995 р. №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №481) контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на виробництво або імпорт, експорт спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, оптову торгівлю спиртом, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

             Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

             Тобто, відмітка про внесення плати за ліцензію на зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним на наступний рік здійснюється контролюючим органом на підставі поданого заявником повідомлення та копії платіжного доручення з відміткою установи банку про сплату.

              У разі відсутності звернення суб’єкта господарювання до органу ліцензування щодо внесення чергового платежу за ліцензію на дату спливу терміну попередньої сплати, таку ліцензію буде призупинено відповідно до вимог Закону.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

6. Надаєте послуги з куріння кальяну? Отримайте ліцензію

 

                Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області   повідомляє, що згідно зі ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) тютюнові вироби – це сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування, а роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання  (у тому числі іноземних суб’єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчуванн

                   Відповідно до ст. 15 Закону № 481 роздрібна торгівля, зокрема, алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої   зареєстровані   постійні   представництва)   всіх   форм   власності,   у  тому  числі  їх                   

виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

              Враховуючи зазначене, суб’єкт господарської діяльності, який надає послуги з куріння кальяну, а також реалізує тютюнові замінники для куріння кальяну, може здійснювати таку діяльність лише за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

7. Карантинний мораторій не рятує платників від адмінштрафів
 

 Законами № 533, № 540 та № 591 внесено зміни до ПКУ з урахуванням особливостей діяльності в умовах карантину.

Так, відповідно до п. 52 прім 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

– порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

– відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

– порушення вимог законодавства в частині:

а) обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

б) цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

в) обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

г) здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

д) здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку;

е) порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ, платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня, підлягає списанню.

Питання щодо адміністративної відповідальності регулюються КУпАП.

Згідно з ч. 1 ст. 163 прім 2 КУпАП неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 85 до 170 грн.

Дії, передбачені частиною першою ст. 163 прім 2 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 170 до 255 грн.

Отже, норма п. 52 прім 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ стосується фінансової відповідальності платників податків. Що стосується адміністративної відповідальності, передбаченої ст.163 прім 2 КУпАП, то зміни в частині незастосування до платників адміністративної відповідальності на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), до КУпАП не вносились.

 

 Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

8. Аналіз надання адміністративних послуг за 7 місяців 2020 року

 

      За 7 місяців 2020 року Центри обслуговування платників (далі ЦОП) 7 державних податкових інспекцій Лубенського управління Головного управління ДПС у Полтавській області відвідало 57286 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян.

     Персоналом ЦОП  в звітному періоді надано 11199 адміністративних послуг.

     Найбільш запитуваними були послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки, їх отримали 3817 фізичні особи, 27 громадян звернулися за внесенням до паспорту громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.  Надано 3062 послуги з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. 

     Також, фахівці Центрів обслуговування платників зареєстрували 716 платників єдиного податку та надали 1204 витяги з реєстру платників  єдиного податку, видали 461 довідку про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюється  органами доходів і зборів та 32 довідки про доходи.   

     За січень-липень 2020 року було зареєстровано 640 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку та книг обліку доходів і витрат, які ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, 589 книг обліку розрахункових операцій та 181 розрахункову книжку. Зареєстрували 396 реєстраторів розрахункових операцій.

     За вказаний період часу було включено 18  та перереєстровано 13 неприбуткових підприємств (установ, організацій) у  Реєстрі неприбуткових установ та організацій.

     Опрацьовано 32 звернення від юридичних та фізичних осіб щодо підтвердження статусу податкового резидента України.

     Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надаються консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді та на магнітних носіях, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, платіжних документів на перерахування належних податків і зборів до бюджетів, користування електронними сервісами ДПС.

До послуг платників - комп’ютера, які підключені до мережі Інтернет і дають змогу платникам, які отримали електронний цифровий підпис, формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

9. Наявність податкового боргу – обмеження виїзду за кордон

 

Доволі часто виникають ситуації, коли у фізичних чи юридичних осіб виникає заборгованість перед бюджетом зі сплати податків, зборів та платежів, що контролюються податковими органами. Але не всі платники податків усвідомлюють або хоча б знають про наслідки такої заборгованості.

 

Податковою службою області відносно боржників вживаються відповідні заходи, серед яких надсилання податкових вимог, опис майна у податкову заставу, реєстрація податкової застави в державних реєстрах тощо.

 

Крім того, використовуючи своє право, податкові органи звертаються до органів державної виконавчої служби з ініціативою обмеження в судовому порядку у виїзді боржників за кордон.

 

Нагадуємо, порядок здійснення права громадян України на виїзд з України і в’їзд в Україну, порядок оформлення документів для зарубіжних поїздок, випадки тимчасового обмеження права громадян на виїзд з України, порядок вирішення спорів у цій сфері регулюється Законом України від 21 січня 1994 р. № 3857-XII “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України” зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 3857).

Так, положеннями п. 5 ст.6 Закону № 3857 встановлено, що громадянинові України може бути тимчасово відмовлено у виїзді за кордон, зокрема якщо він ухиляється від виконання зобов'язань, покладених на нього судовим рішенням або рішенням інших органів (посадових осіб), що підлягає примусовому виконанню в порядку, встановленому законом, - до виконання зобов’язань.

Примусове виконання рішень судів в Україні покладається на державну виконавчу службу. Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначені Законом України від 02 червня 2016 р. № 1404-VIII “Про виконавче провадження”. Ним закріплено право державного виконавця, у разі ухилення боржника від виконання зобов'язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи чи керівника боржника - юридичної особи за межі України.

Питання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України вирішується судом за правилами цивільного судочинства в порядку, передбаченому ст. 441 Цивільного процесуального кодексу, та за поданням державного виконавця на підставі п. 19 ч. 3 ст. 18 Закону України “Про виконавче провадження” у зв'язку з ухиленням боржника від виконання зобов’язань, покладених на нього судовим рішенням або рішенням інших органів (посадових осіб), що підлягає примусовому виконанню в порядку, встановленому законом (п.5 ч.1 ст.6 Закону України “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України”).

 

Таким чином, громадянину України може бути встановлено тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України, зокрема:

 

боржнику - фізичній особі – до виконання зобов’язань за рішенням суду у справах про стягнення сум податкового боргу або недоїмки з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), та за вимогою податкового органу про сплату недоїмки з єдиного внеску;

 

керівнику боржника - юридичної особи – до виконання зобов’язань за вимогою податкового органу про сплату недоїмки з єдиного внеску або за рішенням суду щодо стягнення сум недоїмки з єдиного внеску.

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

 

 

 

Увага! ШАРХАЇ!

 

У Лубнах, Гребінці, Пирятині, Хоролі, Семенівці, Оржиці, Чорнухах зафіксовано випадки телефонних дзвінків від невідомих осіб, які  у суб’єктів господарювання від імені начальника Лубенського управління Головного управління ДПС у Полтавській області Олександра Коломійця та начальників ДПІ вимагають кошти на допомогу або за сприяння вирішити питання  при проведенні перевірок.

Цього разу спритні ділки телефонували з номерів телефонів 0664536911, 0664537949,  0506329291, 0686966188, 0682553288, 0985487388, 0986038387 та пропонували перерахувати вказану суму на картковий рахунок №5167490104575551 відкритий в Ощадбанку та на картковий рахунок №4149439016776076 відкритий в Приватбанку  на  Шуляк Іван Ігорович.

Вкотре нагадуємо, що службові особи ДПС у Полтавській області жодних вказівок збирати гроші від свого чи від імені довірених осіб не давали й давати не можуть. Вони завжди діють винятково в межах норм Податкового Кодексу та законодавства України.

Податківці наполегливо радять бути пильними та обачними, не вступати в перемовини з телефонними шахраями та не перераховувати їм кошти. А при виявленні таких махінацій негайно звертатись до органів Національної поліції, СБУ та прокуратури.

 

 

  1. Триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2019 році

 

Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області повідомляє, що з 1 січня 2020 року розпочалася кампанія декларування доходів громадян, отриманих ними у 2019 році.

Під час кампанії декларування доходів громадян певні категорії фізичних осіб зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан та доходи за 2019 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Крім того, податкову декларацію про майновий стан та доходи мають право подати окремі фізичні особи з метою отримання податкової знижки.

Податкову декларацію про майновий стан і доходи зобов’язані подати фізичні особи - платники податків, у разі, якщо протягом 2019 року вони отримували:

–доходи не від податкових агентів, тобто, від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, які не є підприємцями або не провадять незалежну професійну діяльність;

–доходи, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;

–іноземні доходи;

–спадщину, чи подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;

–в інших випадках, передбачених законодавством.

Граничні строки подання декларації:

–для платників податку на доходи фізичних осіб – до 01 травня 2020 року;

–для громадян з метою використання права на податкову знижку – до 31 грудня 2020 року (включно).

За інформацією щодо порядку заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи громадяни  можуть звернуться до Центрів обслуговування платників Лубенського управління ГУ ДПС у Полтавській області за адресами:

1. які зареєстровані на території м.Лубни та Лубенського району: м.Лубни вул.Ярослава Мудрого, 21

2. які зареєстровані на території м.Пирятин та Пирятинського району: м.Пирятин вул.Ярмаркова, 16:

3. які зареєстровані на території м.Гребінки та Гребінківського району: м.Гребінка вул.Євгена Гребінки, 11:

4. які зареєстровані на території смт.Оржиця та Оржицького району: смт.Оржиця вул.Центральна, 124:

5. які зареєстровані на території м.Хорол та Хорольського району: м.Хорол вул.Кременчуцька, 44:

6. які зареєстровані на території смт.Семенівка та Семенівського району: смт.Семенівка вул.Незалежності, 4:

7. які зареєстровані на території смт.Чорнухи та Чорнухинського району: смт.Чорнухи вул.Стовпова, 11.

 

Порядок отримання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів

 

Однією з адміністративних послуг, які надаються платникам податків органами податкової служби, є видача довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів.

            Надання зазначеної послуги регламентується  наказом Міністрества фінансів України від 03.09.2018  №733.

Для отримання довідки платнику необхідно звернутися з відповідною заявою  (у паперовій формі) - до державної податкової інспекції за основним місцем обліку  або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу, в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Форма заяви та зразок її заповнення розміщені на суб-сайті територіальних органів ДПС в Полтавській області у  підрозділі «Адміністративні послуги» розділу «Діяльність» або безпосередньо в Центрі обслуговування платників.

При заповненні заяви необхідно обов’язково зазначити нормативно-правовий акт, яким передбачено надання довідки, та назву підприємства чи організації, куди довідка буде надана.

Довідка надається безоплатно та може бути отримана як у паперовому, так і в електронному вигляді, про що слід зробити відповідну позначку в заяві. Термін надання зазначеної послуги – 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано. Строк дії довідки – 10 календарних днів з дати її формування.

Довідка у паперовому вигляді отримується платником чи його уповноваженим представником безпосередньо у контролюючому органі, до якого було подано відповідну заяву.

У відкритій частині Електронного кабінету платника можна переглянути довідку в електронному вигляді, завантажити її примірник у форматі PDF та роздрукувати. Для цього у  підрозділі «Довідки про відсутність заборгованості» розділу «Реєстри» необхідно зазначити  Код ЄДРПОУ/РНОКПП, номер та дату довідки.

 

Увага! Довідка формується автоматично за даними інформаційних систем ДПС. При цьому системою перевіряється наявність боргу як за основним, так і за неосновним місцем обліку. При наявності у платника податкового боргу, навіть у розмірі 1 копійки, автоматично буде сформовано відмову у наданні довідки.

Відмова також формується автоматично при зверненні платника із заявою до органу ДПС не за основним місцем обліку або при зверненні фізичної особи, яка не є фізичною особою-підприємцем. У разі, якщо у заяві платник зазначив нормативно-правовий акт, що втратив чинність, або яким отримання довідки не передбачено, або при некоректному заповненні реквізитів заяви, йому на поштову адресу також буде направлено лист у довільній формі з відмовою у наданні довідки.

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

  1. До уваги платників екологічного податку!

 

Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області щодо справляння у 2020 році екологічного податку повідомляє наступне.

Порядок справляння Податку регламентується статтями 240 - 250 розділу VIII Кодексу і у 2020 році не змінився.

Статтею 250 Кодексу для Податку визначено базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 Кодексу платники Податку складають податкові декларації Податку за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 N 715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за N 1052/27497, та подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об'єктів;

за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк - за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.

При цьому до внесення змін до форми Декларації, слід врахувати пропозиції, які викладені у листах ДФС:

від 16.01.2019 N 1422/7/99-99-12-03-04-17, стосовно обов'язковості складання платниками Податку окремого додатка 1 до Декларації, в частині зобов'язань за викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю стаціонарними джерелами забруднення (далі - Викиди двоокису вуглецю) за кодом 19011000;

від 26.04.2019 N 13932/7/99-99-12-03-04-17 щодо особливостей податкового адміністрування Податку за Викиди двоокису вуглецю з умовним прикладом розрахунку (обчислення) обсягів Викидів двоокису вуглецю.

Платники екологічного податку перераховують суми податку, що справляється за викиди, крім Викидів двоокису вуглецю, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України:

45 відсотків екологічного податку - до загального фонду Державного бюджету України (крім Податку, що справляється за Викидів двоокису вуглецю, який зараховується до загального фонду державного бюджету у повному обсязі; Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, який зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі);

55 відсотків - до спеціального фонду місцевих бюджетів (крім Податку, що справляється за Викидів двоокису вуглецю та за утворення радіоактивних відходів), у тому числі:

до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад - 25 відсотків;

обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 30 відсотків;

бюджетів міст Києва та Севастополя - 55 відсотків.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов'язань з Податку вважаються за:

I квартал ц. р. - 12 травня та 20 травня 2020 року відповідно;

II квартал ц. р. - 10 серпня та 19 серпня 2020 року відповідно;

III квартал ц. р. - 9 листопада та 19 листопада 2020 року відповідно;

IV квартал ц. р. - 9 лютого та 19 лютого 2021 року відповідно.

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

Продаєте у роздріб алкоголь - не забудьте сплатити акциз

 

Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області нагадує, що платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів, зокрема, алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.

 Алкогольні напої – продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відс. об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відс. об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД (пп. 14.1.5 ПКУ).

Отже, продаж алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив, є операціями з реалізації підакцизних товарів.

Декларація акцизного податку подається платниками податку контролюючому органу за місцем реєстрації щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду.

Суми акцизного податку перераховуються до бюджету протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації.  

Ставка акцизного податку з обсягів реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв відповідно до пп. 215.3.10 ПКУ становить 5 відс.

Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 13 ст. 15 Закону №481/95 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

  1. Не подали довідку про фактичний залишок пального: яка відповідальність?

Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області  інформує, що  згідно з абзацом першим п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Відповідно до абзацу тридцятого п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст 230 ПКУ дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі – Реєстр), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944 (далі – Наказ № 944).
           Реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються, зокрема, у формі довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (абз. 3 п. 1 розд. ІІ Наказу № 944).

Пунктом 128 прим. 1.3 ст. 128 прим. 1 ПКУ передбачено, що незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального – тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 грн. за кожний неподаний електронний документ.
Додатково інформуємо, що згідно з абзацом третім п. 25 підрозд. 5 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ норми п. 128 прим. 1.3 ст. 128 ПКУ за неподання електронних документів з акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. м. починають застосовуватися з 01 квітня 2020 року.

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

  1. Пошук акцизної марки»: пілотний сервіс від ДПС та Мінфіну

Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області  інформує, що  з метою запровадження та вдосконалення нових електронних сервісів Державна податкова служба України за підтримки Міністерства фінансів України запустила пілотний проєкт електронного сервісу «Пошук акцизної марки».

За допомогою цього електронного сервісу громадяни зможуть перевіряти легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також здійснювати громадський контроль за обігом підакцизних товарів.

Зокрема, послуга дає можливість самостійно визначити дату видачі марки акцизного податку, а також суб’єкта господарювання, який її отримав.

Нині електронний сервіс «Пошук акцизної марки» працює у тестовому режимі.

Ознайомитися з його роботою можна за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark.

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

  1. Зміни до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”

З 13 лютого 2020 року набрав чинності Закон України від 14 січня 2020 року № 440-IX, яким, зокрема, внесено зміни до Закону України ”Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 08 липня 2010 року № 2464-VI.

Так, статтю 25 Закону доповнено новим абзацом, за яким у разі якщо платник єдиного внеску протягом 10 календарних днів з дня отримання вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з податковим органом шляхом оскарження в адміністративному або в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом 10 календарних днів з дня отримання узгодженої вимоги, податковий орган надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби узгоджену вимогу про сплату недоїмки в електронній формі (до початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів)".

Не підлягають оскарженню зобов'язання зі сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

  1. ДПС запустила пілотний проєкт «Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт»

Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області  інформує, що з метою запровадження нових електронних сервісів Державна податкова служба України запустила пілотний проєкт електронного сервісу «Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий».

За допомогою цього електронного сервісу не лише співробітники уповноважених органів державної влади, але й пересічні громадяни зможуть перевіряти, чи законно транспортні засоби перевізників здійснюють переміщення пального або спирту етилового.

«Наш новий сервіс дозволяє об’єднати реальні зусилля громадськості та органів державної влади навколо нагальної проблеми подолання схем нелегального обігу пального та спирту. Це у свою чергу дозволить забезпечити додаткові надходження до бюджету, а також стимулюватиме розвиток чесного підприємництва», – прокоментував запуск нового сервісу Голова ДПС Сергій Верланов.

На сьогодні електронний сервіс «Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий» працює у тестовому режимі.  Ознайомитися з його роботою можна за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/vehicles.

Свої пропозиції щодо покращення та вдосконалення сервісу просимо надсилати на електронну адресу tax.excise@tax.gov.ua.

Раніше ДПС за підтримки Міністерства фінансів України також запустила пілотний проєкт електронного сервісу «Пошук акцизної марки».

 

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

  1. До уваги платників  податку на додану вартість !



Лубенське управління ГУ ДПС у Полтавській області  у зв'язку із набранням чинності Законами України від 05 грудня 2019 року N 344-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для діяльності підприємств та організацій, заснованих громадськими об'єднаннями осіб з інвалідністю" (далі - Закон N 344) і від 20 грудня 2019 року N 425-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку із вдосконаленням процедури проведення фінансової реструктуризації та щодо вдосконалення оподаткування операцій фінансового лізингу" (далі - Закон N 425) та з метою оперативного інформування платників ПДВ повідомляє про окремі зміни, які відбулися у частині оподаткування ПДВ.

   Зміни, внесені Законом N 344 до пункту 8 підрозділу 2 розділу XX ПКУ

До 01.01.2025 продовжено дію нульової ставки ПДВ для операцій з постачання товарів (крім підакцизних товарів) та послуг (крім послуг, що надаються під час проведення лотерей і розважальних ігор та послуг з постачання товарів, отриманих у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів, що уповноважують такого платника податку здійснювати постачання товарів від імені та за дорученням іншої особи без передання права власності на такі товари), що безпосередньо виготовляються підприємствами та організаціями громадських об'єднань осіб з інвалідністю, які засновані громадськими організаціями осіб з інвалідністю і є їх власністю, де кількість осіб з інвалідністю, які мають там основне місце роботи, становить протягом попереднього звітного періоду не менше 50 відсотків середньооблікової кількості штатних працівників, і за умови, що фонд оплати праці таких осіб з інвалідністю становить протягом звітного періоду не менше 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що відносяться до складу витрат виробництва (пункт 8 підрозділу 2 розділу XX ПКУ).

При цьому у порівнянні з попередньою редакцією пункту 8 підрозділу 2 розділу XX ПКУ у тексті зазначеного пункту ПКУ слова "інвалід", "дитина-інвалід", "громадські організації інвалідів" в усіх відмінках і числах замінено відповідно словами "особа з інвалідністю", "дитина з інвалідністю", "громадські об'єднання осіб з інвалідністю" у відповідному відмінку і числі.

В абзаці третьому пункту 8 підрозділу 2 розділу XX ПКУ приведено у відповідність найменування Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" до чинного - "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні".

Таким чином, підприємствам та організаціям громадських об'єднань осіб з інвалідністю до 01.01.2025 подовжили право на застосування нульової ставки ПДВ до операцій з постачання товарів/послуг, місцем постачання яких згідно зі статтею 186 розділу V ПКУ визначено митну територію України, за умови відповідності критеріям, визначеним у пункті 8 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

            Зміни, внесені Законом N 425 до пункту 46 підрозділу 2 розділу XX ПКУ

До 01.01.2023 продовжено дію пільгового режиму оподаткування ПДВ для операцій платників податку - боржника та/або поручителя (майнового поручителя - заставодавця, іпотекодавця) з постачання товарів для цілей погашення заборгованості боржника перед кредиторами відповідно до плану реструктуризації, підписаного згідно із законом щодо фінансової реструктуризації, або плану санації, затвердженого згідно із законодавством, що регулює відносини з питань відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фінансової реструктуризації. Під час здійснення операцій з постачання товарів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість згідно із цим пунктом, платники податку - боржник та/або поручитель (майновий поручитель - заставодавець, іпотекодавець) не застосовують норми пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 розділу V ПКУ щодо нарахування податкових зобов'язань або коригування раніше нарахованих податкових зобов'язань та/або сум податку, віднесених до податкового кредиту у зв'язку з таким постачанням (пункт 46 підрозділу 2 розділу XX ПКУ).

При цьому, у порівнянні з попередньою редакцією пункту 46 підрозділу 2 розділу XX ПКУ дія такого пільгового режиму оподаткування ПДВ, починаючи з дати набрання чинності Законом N 425, а саме з 29.12.2019, окрім операцій, визначених у вказаному пункті ПКУ, що здійснюються платником податку - боржником, поширюється також і на аналогічні операції, здійснювані платником податку - поручителем (майновим поручителем - заставодавцем, іпотекодавцем).

Умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи встановлено Кодексом України з процедур банкрутства від 18 жовтня 2018 року N 2597-VIII.

Умови та порядок проведення процедури добровільної фінансової реструктуризації боржника із вжиттям відповідних заходів визначено Законом України від 14 червня 2016 року N 1414-VIII "Про фінансову реструктуризацію".

Термін "майновий поручитель" визначено у Законі України від 05 червня 2003 року N 898-IV "Про іпотеку" (далі - Закон N 898). Майновий поручитель - це особа, яка передає в іпотеку нерухоме майно для забезпечення виконання зобов'язання іншої особи-боржника (стаття 1 Закону N 898).

            Крім того, починаючи із 29.12.2019, запроваджено режим звільнення від оподаткування ПДВ для операцій банків та інших фінансових установ з постачання (продажу, відчуження в інший спосіб) товарів, що були отримані ними від боржників, поручителів (майнових поручителів - заставодавців, іпотекодавців) за операціями з постачання товарів, що звільнені від оподатковування згідно з абзацом першим пункту 46 підрозділу 2 розділу XX ПКУ. Звільнення від оподаткування ПДВ операцій банків та інших фінансових установ стосується тієї частини вартості товарів, за якою вони були набуті у власність у рахунок погашення зобов'язань за договором кредиту (позики).

У разі постачання (продажу, відчуження в інший спосіб) банками та іншими фінансовими установами товарів, отриманих ними в результаті операцій, звільнених від оподаткування на підставі пункту 46 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, базою оподаткування є позитивна різниця між ціною постачання та ціною придбання таких товарів. Ціна придбання визначається як вартість товарів, за якою такі товари були отримані банками та іншими фінансовими установами.

             Зміни, внесені Законом N 425 до пункту 189.5 статті 189 розділу V ПКУ

Починаючи з 29.12.2019 змінено редакцію пункту 189.5 статті 189 розділу V ПКУ у частині визначення бази оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з постачання товарів, які були повернуті лізингоодержувачем лізингодавцю за договором фінансового лізингу.

Так, згідно з новою редакцією пункту 189.5 статті 189 розділу V ПКУ, у разі постачання товарів, які були повернуті лізингоодержувачем лізингодавцю за договором фінансового лізингу у зв'язку з його невиконанням чи неналежним виконанням (у тому числі повернуті на підставі виконавчого напису нотаріуса), та при цьому лізингодавцем за операцією з повернення таких товарів до складу податкового Ціна придбання визначається як вартість товарів, за якою такі товари були повернуті лізингодавцю, а саме як первісна вартість товарів (об'єкта фінансового лізингу) за вирахуванням сплачених лізингових платежів у частині компенсації вартості об'єкта фінансового лізингу. У разі придбання товарів у платника податку ціна придбання визначається з урахуванням податку на додану вартість.

Якщо за товарами, база оподаткування при постачанні яких визначалася як позитивна різниця між ціною постачання та ціною придбання, в майбутніх податкових періодах суми податку за операцією з повернення таких товарів були включені до складу податкового кредиту лізингодавця, застосовується положення пункту 198.5 статті 198 розділу V ПКУ.

При цьому, до внесення вказаних змін, норми пункту 189.5 статті 189 розділу V ПКУ встановлювали особливості визначення бази оподаткування ПДВ виключно для випадків постачання товарів за договорами фінансового лізингу, які були повернуті у зв'язку з невиконанням умов такого договору лізингоодержувачем, не зареєстрованим як платник податку.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

 

  1. Нові  розміри єдиного податку та єдиного соціального внеску для фізичних осіб-підприємців

 

Відповідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» №294-ІХ від 14.11.2019 року  в Україні зросли прожитковий мінімум і мінімальна зарплата, у зв’язку з чим будуть діяти нові розміри єдиного податку та єдиного соціального внеску для трьох груп фізичних осіб-підприємців.

З 1 січня 2020 року мінімальна зарплата в Україні зросла на 600 гривень – до 4 723 гривень, мінімальний прожитковий мінімум до 30 червня 2020 року встановлений на рівні 2102 гривні. З урахуванням того, що розмір ЄСВ становить 22% від мінімальної зарплати, з 1 січня  2020 року він зріс до 1039,06 гривень (в минулому році було 918,06 гривень).

Оподаткування ФОП першої групи тепер щомісяця становитиме 1249,26 гривень (в 2019 році – 1110,16 гривень). З цієї суми 210,20 гривень складе єдиний податок, решта 1039,06 грн. – єдиний соціальний внесок. Нагадаємо, що у фізосіб-підприємців цієї групи дохід за рік не повинен перевищувати 300 тисяч гривень, а працювати можна лише без найманих працівників.

ФОП другої групи (дохід до 1,5 млн гривень на рік, максимум 10 найманих працівників) будуть платити 1983,66 гривень на місяць. Єдиний податок для них складе 944,60 гривень, решта 1039,06 гривень  – єдиний соціальний внесок.

 Розмір єдиного податку для фізичних осіб-підприємців третьої групи (дохід до 5 млн гривень на рік) буде залежати, зокрема, від розміру доходу. ФОП, які сплачують податок на додану вартість, будуть платити за схемою: єдиний податок (3% від доходу) + ПДВ  + ЄСВ. Для тих ФОП, які не будуть платниками  податку  на додану вартість, єдиний податок складе 5% від доходу + ЄСВ.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

  1. Особливості заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткуаання

 

Відповідно до п.п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.
Фізичні особи – підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування.   

Вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи за станом на дату державної реєстрації підприємцем (п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 ПКУ).

Фізичні особи – підприємці подають річну податкову декларацію у строк, визначений п.п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ (протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року).
Відповідно до п. 177.11 ст. 177 ПКУ фізичні особи – підприємці у податковій декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
Форма податкової декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019   № 177) (далі – Наказ № 859).

Відповідно до п. 8 розд. IІІ Інструкції у відомостях про власне майно та/або майно, яке надається в оренду (суборенду, емфітевзис):

1) зазначаються відомості про нерухоме (рухоме) майно, що перебуває у власності платника податку станом на кінець звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, відповідно до категорії об’єкта нерухомого майна.
Кожній категорії об’єктів майна призначається окремий номер: 1 – земельні ділянки; 2 – житлові будинки; 3 – квартири; 4 – садові (дачні) будинки; 5 – гаражі; 6 – водойми; 7 – автомобілі легкові; 8 – автомобілі вантажні (спеціальні); 9 – водні транспортні засоби; 10 – повітряні судна; 11 – мотоцикли (мопеди); 12 – інше нерухоме (рухоме) майно;

2) кожний об’єкт майна відображається платником податку окремо із зазначенням у графі:

1 – коду рядка;

2 – номера категорії об’єктів;

3 – місцезнаходження об’єкта нерухомого майна (країна, адреса) або марки (моделі) рухомого майна;

4 – року набуття права власності/року випуску (для рухомого майна);
5 – загальної площі нерухомого майна (значення вказується у квадратних метрах);
6 – значення власної частки в загальній площі нерухомого майна;
7 – відмітки про надання майна в лізинг, оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) (вказується позначкою «х»). 

Таким чином, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування повинна подавати за результатами календарного року податкову декларацію, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, в тому числі відомості про нерухоме та рухоме майно.

Лубенське управління

 ГУ ДПС у Полтавській області

 

Наверх ↑