Програма економічного і соціального розвитку Оржицького району на 2020 рік

Версія для друкуВерсія для друку

ПРОГРАМА

ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОРЖИЦЬКОГО РАЙОНУ

НА 2020 РІК

 

 

1. ВСТУП

Законодавчою та методичною основою розробки Програми економічного і соціального розвитку Оржицького району на 2020 рік (далі - Програма-2020) є Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23 березня 2000 року № 1602-ІІІ, постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту Державного бюджету», постанова Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2018 року № 546 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2019-2021 роки», Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року № 385, а також Стратегія розвитку Полтавської області на період до 2020 року, затверджена рішенням двадцять шостої позачергової сесії обласної ради шостого скликання від 16.01.2015 року.

В основу програми покладені ключові положення Закону України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики», Стратегія розвитку Полтавської області на період до 2020 року, затверджена рішенням двадцять шостої позачергової сесії обласної ради шостого скликання від 16.01.2015 року.

 Основною метою Програми на 2020 рік є забезпечення підвищення добробуту населення району за рахунок розв’язання існуючих першочергових проблем соціально-економічного розвитку району, з урахуванням наявних матеріальних, фінансових, інтелектуальних ресурсів району.

Методичною основою розроблення районної програми є Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року № 385.

Головним аспектом діяльності Оржицького району у 2020 році буде недопущення зменшення макроекономічнх показників та зростання тенденцій розвитку по відношенню до 2019 року.

Програма розроблена з метою втілення на рівні району єдиної державної політики розвитку України, забезпечення узгоджених спільних дій місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, визначення головних цілей та пріоритетів розвитку району, конкретних завдань щодо підвищення ефективності використання наявного природного, виробничого і трудового потенціалів, забезпечення стабільного розвитку економіки та недопущення зниження рівня життя населення.

 

2. Аналіз економічного і соціального розвитку

за 2019 рік

 

Робота органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання району у звітному періоді спрямована на забезпечення виконання завдань та заходів Програми економічного та соціального розвитку району на 2019 рік та вирішення комплексу питань, пов’язаних із забезпеченням соціального захисту та підвищення життєвого рівня населення району.

Важливим питанням для розвитку реального сектору економіки району є стабілізація роботи агропромислового комплексу.

У 2019 році площа до збирання зернових по району становила 28,9 тис. га. Станом на 1 грудня 2019 р. обмолочено 100 % площ. Намолочено 153,5 тис.т. зерна, в тому числі озимої пшениці – 29,9 тис.т., ячменю – 4,7 тис.т., кукурудзи на зерно – 117,2 тис.т. Середня урожайність зернових становить 54,3  ц/га.

Станом на 1 грудня цього року в сільськогосподарських підприємствах району налічувалось 11140 голів великої рогатої худоби, в тому числі 4939 голів корів та 2203 голови свиней. До рівня минулого року поголів'я великої рогатої худоби зменшено на 43 голови, поголів’я корів залишилося на рівні минулого року та поголів'я свиней нарощено на 1645 голови.

За 11 місяців 2019 року вироблено 28,4 тис.тонн молока, 1,2 тис.тонн м’яса, реалізовано худоби в живій вазі 1,1 тис.тонн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року виробництво молока зменшено на 1252 тонни (4,2%), виробництво м’яса зменшилося на 531 тонн (31,3%), реалізація худоби в живій вазі зменшилася  на 112,8 тонн (49,9 %).

Найбільшим промисловим підприємством в районі є ТОВ «Новооржицький цукровий завод». За період з січня по вересень 2019 року підприємство проводило ремонтні та налагоджувальні роботи тому господарську діяльність не здійснювало. Сезон переробки цукру тривав протягом вересня-жовтня 2019 року.  Станом на 01.12.2019 року підприємство завершило сезон цукроваріння. За 2019 рік підприємством вироблено 49764 тонни цукру, 251775 тонн жому сирого та 12328 тонн жому гранулюваного.

Обсяг реалізованої промислової продукції по району за січень-вересень 2019 року склав 140,4 млн.грн.

До бюджету району за 9 місяців 2019 року надійшло податків і зборів (обов’язкових платежів) та інших доходів (без трансфертів) відповідно до законодавства в сумі 87,3 млн.грн., у тому числі до загального фонду бюджету –83,4 млн.грн.

Порівняно з відповідним періодом 2018 року надходження збільшилися на 3,2 млн.грн. (3,8 %).

План доходів загального фонду за 9 місяців 2019 року виконано на 98,4%. Надійшло на 1,4 млн.грн. менше плану, в порівняння з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 2,6 млн.грн. (3,2%).

Планові завдання із наповнення загального фонду місцевих бюджетів виконано по 20 із 22 бюджетів,що становить 90,9 % загальної кількості.

Видатки бюджету району за 9 місяців 2019 року склали 193,7млн.грн. Проти 9 місяців 2018 року їх обсяг зменшився на 21,6 млн.грн., або на 10,0%.

Видатки загального фонду бюджету району освоєні в сумі 178,5млн.грн., спеціального фонду – 15,2 млн.грн.

Середня заробітна плата одного штатного працівника за січень-вересень 2019 року склала 6469 грн.

Заборгованість по виплаті заробітної плати станом на 01.12.2019 року в районі відсутня.

З метою формування інвестиційної привабливості району підготовлено інформацію щодо наявних в районі існуючих земельних ділянок, які можуть бути запропоновані потенційним інвесторам та розроблено два паспорти інвестиційних пропозицій.

Для залучення інвестицій на регіональному рівні район продовжує співпрацювати з різноманітними проектами та брати участь у обласних конкурсах. У 2019 році в рамках обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад планується реалізувати 2 проекти загальною вартістю 830 тис.грн. із них кошти обласного бюджету – 360 тис.грн., кошти місцевих бюджетів 376 тис.грн., кошти залучені з інших джерел – 94 тис.грн. За рахунок інших обласних конкурсів планується реалізувати 3 проекти на загальну суму 344 тис.грн. (219 тис.грн. обласний бюджет, 125 тис.грн. місцеві бюджети).

За рахунок коштів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам та за рахунок коштів Фонду розвитку територій області розпочато та планується реалізувати до кінця року 18 проектів на загальну суму близько  11,3 млн.грн. з них 6,4 млн.грн. – кошти державного бюджету, 4 млн.грн. – кошти обласного бюджету, 702 тис.грн – кошти сільських/селищних бюджетів, 162 тис.грн. – кошти районного бюджету.

За 2019 рік сільськогосподарськими господарствами району придбано 19 одиниць сільськогосподарської техніки на суму 32,3 млн.грн. В розрізі техніки придбано 6 тракторів (14 млн.грн.), 2 комбайни (12,4 млн.грн.), 7 агрегатів для обробітку ґрунту  (2,6 млн.грн.) іншої техніки 4 одиниці на суму 3,3 млн.грн.

В районі забезпечено рівні умови діяльності для суб’єктів господарювання всіх форм власності. За 9 місяців 2019 року на території району зареєстровано 115 підприємців - фізичних осіб. В галузевому розрізі малий бізнес розвивається переважно у сфері торгівлі та сільського господарства.

Станом на 01.10.19 року фіксований ринок праці незайнятих громадян порівняно з відповідним періодом минулого року зменшився  на 5,3 % і склав 723 осіб. Рівень зареєстрованого безробіття  становив на 1 жовтня 2019 року 4,8% середньорічної чисельності постійного населення працездатного віку. Навантаження на 1 вільне робоче місце становило 36 чоловік.

З початку року чисельність безробітних які отримали допомогу по безробіттю становить 1560 осіб, яким виплачено 18,9 млн.грн. Крім того одна особа отримала допомогу на започаткування власної справи в розмірі 60 тис.грн.

Поряд з працевлаштуванням на постійній основі одним із напрямів реалізації політики зайнятості є організація громадських робіт. Чисельність громадян, які брали участь у таких роботах у першому півріччі цього року становила 265 осіб.

Поруч з досягненнями району присутні і проблеми економічного і соціального розвитку, а саме:

 

№ п/п

Проблеми розвитку економіки і соціальної сфери

Шляхи їх розв'язання та досягнення поставлених цілей

1.

Обмеженість або повна відсутність матеріально-фінансових ресурсів (стартового капіталу, власних виробничих площ та устаткування) при відкритті власної справи

- створення умов для розвитку підприємницької діяльності та поліпшення бізнес-клімату району шляхом залучення фінансових та інвестиційних ресурсів у сферу малого підприємництва;

- фінансування районної програми розвитку малого та середнього підприємництва.

2.

Легалізація робочих місць на підприємствах торгівлі

- проведення нарад, семінарів, тренінгів із роботодавцями

3.

Недостатня підтримка держави в реалізації програми «Власний дім» для мешканців сільських населених пунктів

- проведення роз’яснювальної кампанії серед жителів району, щодо можливості отримання кредитів на придбання, будівництво, добудову житла за рахунок коштів обласного фонду індивідуального будівництва на селі;

- співфінансування за рахунок коштів районного бюджету.

4.

Недостатнє фінансування комунальних підприємств

- подання проектів на участь у конкурсах та грантах;

- розробка районних програм розвитку комунального господарства.

5.

Обмеженість власних обігових коштів підприємств аграрного сектора, низька інвестиційна привабливість та у зв’язку з цим недостатні обсяги інвестицій

- створення умов для залучення інвестицій з метою забезпечення технологічного переоснащення сільськогосподарської галузі та перетворення її на ефективний, конкурентоспроможний на внутрішньому і зовнішньому ринках сектор економіки;

- реалізація державних, обласних та районних програм підтримки агропромислового сектора.

 

6.

Недостатній рівень оснащення лікувально-профілактичних закладів  необхідним лікувально-діагностичним обладнанням

- реалізація районних програм в сфері медицини;

- залучення коштів субвенції з державного та обласного бюджетів.

 

7.

Відсутність житла для новоприбулих лікарів та молодих спеціалістів закінчивших вуз

- придбання службового житла для лікарів за рахунок коштів районного бюджету;

- вивчення можливості подальшої реалізації проекту «Реконструкція 16-ти квартирного житлового будинку Оржицької ЦРЛ в с. Заріг Оржицького району Полтавської області».

 

8.

Переважна частина закладів культури не опалюється  в осінньо-зимовий період та потребує капітальних ремонтів

- переведення на опалення альтернативним паливом.

9.

Відсутність в достатній кількості техніки для забезпечення вивозу ТПВ

- впровадження механізмів муніципального співробітництва;

- придбання  сміттєзбиральної техніки із  залученням коштів обласного фонду охорони навколишнього природного середовища .

10.

Реалізація заходів з енергозбереження в усіх сферах економіки та приватному секторі

- залучення коштів із різних джерел на реалізацію проектів з енергозбереження в комунальній та бюджетних сферах;

- популяризація державної програми енергозбереження («Теплі кредити»);

- реалізація районної Програми часткового відшкодування кредитів, взятих жителями Оржицького району та ОСББ (ЖБК) на впровадження енергозберігаючих заходів на 2017-2020 роки.

У сфері соціального захисту, освіти, охорони здоров’я, культури та спорту робота спрямована на виконання Програми економічного і соціального розвитку, галузевих програм та ведеться відповідно до розроблених заходів.

 

3. Пріоритетні напрями економічної і соціальної політики в 2020 році

 

Сприяння позитивним структурним зрушенням у реальному секторі економіки на інноваційно-інвестиційній основі:

Сприяти впровадженню інноваційних проектів, виробництво енергозберігаючої, конкурентноздатної продукції

Критерії реалізації пріоритету: збільшення інноваційно-активних підприємств у сільському господарстві. Приріст обсягів виробництва у харчовій промисловості на 2,3 %.

Розвиток ефективного конкурентоспроможного аграрного сектору

Критерії реалізації пріоритету: збільшення обсягів виробництва сільгосппродукції на 3,6 % за рахунок збільшення урожайності зернових культур, цукрового буряка, сої, ріпаку.

Сприяння створенню умов енергетичної безпеки

Критерії реалізації пріоритету: зменшення споживання енергоносіїв за рахунок енергозберігаючих технологій, в першу чергу, у комунальній сфері.

Сприяння створенню умов щодо підвищення інвестиційної привабливості району. Підтримка впровадження інвестиційних проектів

Критерії реалізації пріоритету: ріст на 1,7 % залучення інвестицій в економіку району.

Формування нової якості суспільних послуг:

Покращення матеріально – технічної бази навчальних закладів, збереження мережі закладів освіти

Критерії реалізації пріоритету: доведення показника охоплення дітей освітою у дошкільних навчальних закладах до максимального.

Реформування галузі охорони здоров’я

Критерії реалізації пріоритету: підвищення якості надання медичних послуг, поліпшення матеріально – технічної бази.

Удосконалення контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища

Критерії реалізації пріоритету: підвищення ефективності використання фондів навколишнього природного середовища.

Запобігання природним та техногенним катастрофам

Критерії реалізації пріоритету: забезпечення необхідного рівня захисту населення від техногенних, природних катастроф, який передбачає удосконалення системи попередження та запобігання надзвичайних ситуацій.

 

 Підвищення соціальних стандартів та продуктивної зайнятості населення:

Сприяння зайнятості населення

Критерії реалізації пріоритету: розширення сфери застосування праці за рахунок створення  нових робочих місць, у тому числі у малому бізнесі.

Зростання реальних доходів населення

Критерії реалізації пріоритету: зростання середньої заробітної плати на 12,5%; проведення заходів щодо не допущення виникнення заборгованості по виплаті заробітної плати по економічно – активним підприємствам.

Підтримка вразливих груп населення

Критерії реалізації пріоритету: надання соціальної допомоги пільговим категоріям громадян, недопущення заборгованості із соціальних виплат, інтеграція у суспільство осіб із обмеженими фізичними можливостями.

 

Створення умов для розвитку малого підприємництва:

Всебічна реалізація державної та регіональної політики, спрямованої на підтримку підприємництва

Критерії реалізації пріоритету: збереження кількості малих підприємств; залучення до підприємницької діяльності непрацюючого населення.

Фінансово – кредитна підтримка розвитку малого та середнього підприємництва

Критерії реалізації пріоритету: фінансування районної комплексної програми розвитку малого підприємництва в Оржицькому районі на 2018-2021 роки  (заплановане фінансування - 130 тис.грн. щорічно).

 

Подальше реформування житлово–комунальних послуг:

Реконструкція і модернізація систем водопостачання, підвищення ефективності тарифної, енергозберігаючої політики, обладнання житлових будинків засобами обліку обсягів наданих послуг

Критерії реалізації пріоритету: спрямування коштів місцевих бюджетів та залучення позабюджетних коштів на оновлення матеріально – технічної бази житлово–комунального господарства.

 

 

4. Моніторинг виконання та контроль за реалізацією заходів Програми

 

Координацію діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, взаємодію з структурними підрозділами Полтавської облдержадміністрації здійснює Оржицька районна державна адміністрація.

Районна державна адміністрація визначає першочерговість виконання заходів з урахуванням пріоритетних напрямів Програми, наявності фінансових та інших ресурсів. Аналіз та поточний контроль ходу виконання Програми здійснює відділ райдержадміністрації (згідно до функціональних повноважень).

Зміни до програми затверджуються виключно рішеннями Оржицької районної ради .

 

5. Фінансове забезпечення Програми

 

Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів державного, обласного та місцевих бюджетів (за рішенням відповідних районної рад). Також можливе залучення власних коштів суб’єктів господарювання, коштів грантів і проектів розвитку територій.

Крім того, на виконання окремих положень Програми спрямовуються кошти з інших джерел не заборонених законом, зокрема Фонду розвитку територій області та ін.

 

Додаток 1

Заходи щодо підвищення інвестиційної привабливості та конкурентоспроможності

Оржицького району в 2020 році

№ з/п

Назва заходу (проекту)

Термін початку

та закін-чення реалізації проекту

Загальний

обсяг

фінансу-вання

проекту,

тис. грн.

 

Загальний

обсяг

фінансу-вання

у 2020 р.,

тис.грн.

 

 

 

 

 

 

Джерела фінансування у 2020 році, тис грн.

Держав-ний

бюджет

Місце-вий

бюд-

жет

Кошти підпри-

ємств

Кошти

інозем-

ного

інвестора,

тис.грн.

(дол.

США)

 

Інші

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1.

Будівництво водо регулюючої споруди – шлюза-регулятора на р. Сула в районі с. Тарасівка Оржицького району Полтавської області

2020

28334,592

28334,592

27334,592

1000,0

-

-

-

2.

Капітальний ремонт частини спортивно-оздоровчого комплексу в с. Вишневе, Оржицького району, Полтавської області

2020

1200,0

1200,0

1080,0

120,0

-

-

-

3.

Капітальний ремонт покрівлі Лазірківської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені  В.О Підпалого по вулиці Центральна, 1 в селі Лазірки Оржицькогьт району Полтавської  області

2020

1430,254

1430,254

1287,254

143,0

-

-

-

4.

Капітальний ремонт покрівлі Оржицького ДНЗ «Дзвіночок» по вулиці Центральна, 40 в смт Оржиця Оржицького району Полтавської області

2020

1299,078

1299,078

1169,078

130,0

-

-

-

5.

Капітальний ремонт покрівлі Вишнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів по вулиці шкільна, 4 в селі Вишневе Оржицького району Полтавської  області     

2020

1476,931

1476,931

1328,931

148,0

-

-

-

6.

Капітальний ремонт Вишнівської АЗПСМ в селі Вишневе  Оржицького району Полтавської  області

 

2020

1200,0

1200,0

1080,0

120,0

-

-

-

7.

Капітальний ремонт харчоблоку в ДНЗ  «Сонечко» по вулиці Марченка, 2а  в селі Вишневе  Оржицькогорайону Полтавської  області

2020

500,0

500,0

450,0

50,0

-

-

-

8.

Придбання контейнерів для збирання побутових відходів

(залучення коштів обласного фонду охорони навколишнього природного середовища)

2020

1200,0

1200,0

-

1200,0

-

-

-

9.

Придбання сучасних засобів обліку і регулювання води

2020

150,0

150,0

-

150,0

-

-

-

10.

Придбання  для потреб водопровідно-каналізаційного господарства електрогенератора  потужністю 10 кВт.

2020

350,0

350,0

-

350,0

-

-

-

11.

Придбання запасних частин  для комунальної техніки КП «Оржиця-водоканал»

2020

100,0

100,0

-

100,0

-

-

-

12.

Проведення ремонтних робіт в приміщені готелю «Оржиця» та придбання нових меблів

2020

200,0

200,0

-

200,0

-

-

-

13.

Придбання спеціалізованого автомобіля для вивезення рідких побутових відходів

2020

1200,0

1200,0

-

1200,0

-

-

-

14.

Придбання сміттєвоза (залучення коштів обласного фонду охорони навколишнього природного середовища)

2020

2500,0

2500,0

-

2500,0

-

-

-

15.

Придбання засобів знезараження питної води для КП «Оржиця-водоканал»

2020

30,0

30,0

-

30,0

-

-

-

16.

Придбання бензинового генератора для КП «Оржиця-водоканал»

2020

100,0

100,0

-

100,0

-

-

-

17.

Буріння нової артезіанської свердловини в смт Оржиця

2020

2500,0

2500,0

1500,0

1000,0

-

-

-

18.

Капітальний ремонт системи водопостачання с. Заріг Оржицького району Полтавської області

2020

2700,0

2700,0

-

2700,0

-

-

-

19.

Фінансова підтримка КП «Оржиця-водоканал»

2020

220,0

220,0

-

220,0

(джерела фінансування зазначено в додатку 3)

-

-

-

ВСЬОГО:

*

46690,855

46690,855

35229,855

11461

0

0

0

 

Додаток 2

 

Забезпечення діяльності фахівців із соціальної роботи районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю, соціального супроводу сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги та проживають на відповідній території села чи селища.

 

Сільська рада

Розмір ставки

Сума субвенції з сільського бюджету районному, грн. на 2020 рік

Оржицька

1

74900,0

Новооржицька

1

74900,0

Воронинцівська

1

74900,0

Денисівська

1

74900,0

Зарізька

1

74900,0

Золотухинська

1

74900,0

Круподеринська

1

74900,0

Куйбишевська

1

74900,0

Лазірківська

1

74900,0

Лукімська

1

74900,0

Онішківська

1

74900,0

Плехівська

1

74900,0

Райозерська

1

74900,0

Савинська

1

74900,0

Сазонівська

1

74900,0

Селецька

1

74900,0

Староіржавецька

1

74900,0

Чевельчанська

1

74900,0

Черевківська

1

74900,0

Чутівська

1

74900,0

Яблунівська

1

74900,0

 

 

 

Додаток 3

 

Фінансова підтримка КП «Оржиця-водоканал» *

(захід 19. додатку 1 «Заходи щодо підвищення інвестиційної привабливості та конкурентоспроможності Оржицького району в 2020 році» Програми економічного і соціального розвитку Оржицького району на 2020 рік)

 

 

 

Сільська рада

 

Сума субвенції з сільського бюджету районному, грн. на 2020 рік

Оржицька

10 000,00

Денисівська

10 000,00

Зарізька

10 000,00

Золотухинська

10 000,00

Круподеринська

10 000,00

Куйбишевська

10 000,00

Лазірківська

10 000,00

Лукімська

10 000,00

Онішківська

10 000,00

Плехівська

10 000,00

Райозерська

10 000,00

Савинська

10 000,00

Сазонівська

10 000,00

Селецька

10 000,00

Староіржавецька

10 000,00

Чевельчанська

10 000,00

Чутівська

10 000,00

Яблунівська

10 000,00

РАЙОННИЙ БЮДЖЕТ

40 000,00

ВСЬОГО

220 000,00

 * - субвенція з сільських бюджетів районному на придбання автобуса для здійснення пасажирських перевезень

 

Заступник голови районної ради                                            В.І. Яковенко

 

 

 

 

 

Наверх ↑